tirsdag, mai 19, 2009

Hverdagen med Kamp




I går var Kamp med på klinikken for første gang. Han lå hjemme alene noen timer mens jeg reiste på jobb, men i lunsjen reiste jeg hjem og hentet han. Resten av dagen var han på klinikken, fikk treffe masse hyggelige folk, leke med noen valper og måtte innimellom ligge litt i bur. Det var han ikke så veldig fornøyd med og protesterte høylytt!
I dag har han vært med i bilen når jeg kjørte stordyrspraksis og det gikk veldig bra. Vi hadde små stopp på veien hvor han fikk komme ut, men stort sett lå han i buret og slappet av med et griseøre. I ettermiddag holdt jeg et foredrag for Gloppen Hundeklubb og da fikk han også være med inn i klasserommet. Lå fint i ro og sjamerte alle i senk.
Det ble ikke tid til så mye trening i dag, men vi jobber jo med kontakt og innkalling hver gang vi er ute på små tisseturer. Kan ikke påstå at han kan navnet sitt ennå, men han snur seg når jeg roper hvis han ikke er veldig opptatt;) Heldigvis er han veldig matglad i tilegg til å være gal etter å kampe, så her har vi fått i både pose og sekk. Men selv om han er lett å forsterke, så har han fremdeles bare konsentrasjonen til en 9 uker gammel valp, så jeg må huske på å kjøre korte økter og slutte før han blir trøtt. Ikke alltid så lett å huske på når jeg er vandt til å trene Kera en time i strekk nesten uten pauser.
Kera går det ikke så bra med for tiden. Hun er blitt halt igjen til min store frustrasjon. Dermed er det over og ut for konkurransen om 14d. På grunn av tettpakket program i hele sommer (jobb annenhver helg, Klikkertrenerkurs og samlinger på både Elitegruppen i lydighet og bruks) er ikke neste sjanse til å konkurrere i bruks før i oktober! Jeg er så gira på å konkurrere nå at jeg kommer til å legge bruksen litt til side og jobbe med lydigheten framover, slik at vi kan stille i noen LP stevner i løpet av sommeren i allefall.


1 kommentar:

Merete Andersen Huser sa...

Også Kamp da gitt! Noe så optimistiskt og inspirerende - ja, vi ønsker mye lykke til, både med Kera og den lille kjempen!!