fredag, mai 15, 2009

Første dagene med Kamp

Kamp har bodd hos oss i 5 dager nå og han er bare helt super. Han har virkelig sjamert hele familien i senk, inkludert Kera! Jeg har hatt "mammapermisjon" denne uken og har derfor hatt god tid til å jobbe med miljøtrening og sosialisering. Vi har vært på båttur, på shoppingsenteret, på tur i sentrum, på besøk i en skolegård og hils på masse fulle russ(!)- uansett har Kamp tatt det hele med stor ro og en solid porsjon selvtillit. Hverken høye lyder, bråe bevegelser eller merkelige objekter ser ut til å bringe han ut av fatning. Han durer på, tar seg fram overalt og er nyskjerrig på alt og alle. Jeg er sikker på at jeg har fått valpen jeg har ønsket meg og mere til!

Jeg har selvfølgelig ikke klart å la være å trene litt også. Vi har jobbet med kontakt og følge etter bakover, litt target trening og shapet det å gå inn i et bur og legge seg der.
Ellers har vi lekt mye og det er ikke tvil om at han kommer til å leve opp til navnet sitt :D

Kera har fått sin porsjon med trening også. Etter nesten 3 uker uten aktivitet har hun ikke akkurat blitt noe slankere, så nå er det fysisk trening som står på programmet. Vi har gått i fjellet og jogget daglig og det ser ut som det har god effekt på både hund og eier;)
Er fortsatt litt usikker på om vi klarer å bli ferdig med brukstreningen til 6 juni. Skal fokusere på fremmede spor, gå foran i line, kryp og budføringen de neste 3 ukene. Har også kjøpt startpistol så nå skal vi få jobbet litt skikkelig med skuddtreningen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Gratulerer med ny valp, Marianne. Håper han har like stort potensiale som treneren. Gleder meg til å møte Kamp neste samling!

Moren