lørdag, april 28, 2007

Utstilling og LP i Naustdal

I morges reiste vi avgårde til Naustdal ( ca 1,5t kjøretur) desverre kun for å være tilskuere.
Det var ikke mange påmeldte i Lp, kun 6 i klasse 1, 5 i klasse 2 og kun en i klasse 3. Kun ett opprykk, i klasse 1, ellers heller middelmådige prestasjoner. Jeg hadde med meg en gjeng fra lydighetskurset jeg har for tiden og ingen av dem fikk særlig prestasjonsangst......

Da konkurransen var ferdig benyttet jeg sjansen til å trene litt i ringen. Det var fremdeles masse folk og hunder rundt omkring da det var en utstillingsring rett ved. Tok noen økter med fri ved foten med ganske høy belønningsfrekvens. Det funket greit, selv om hun mistet fokus et par ganger da det ble litt mye forstyrrelser tett opptil ringen. Dette må vi trene mer på!
Kjørte også hele manekengen og avstandskommanderingen, de satt som et skudd!!
Nå gleder jeg meg til 16 og 18 juni. Har litt jobb å gjøre med fri ved foten + forstyrrelser og apportering med dirigering, ellers sitter alle de andre øvelsene:)

Etterpå gikk vi ned i hallen hvor resten av utstillingen fant sted og bare ruslet rundt blandt alle de andre hundene. Kera oppførte seg eksemplarisk; holdt fint kontakt med meg, stresset ikke og gjorde ikke utfall mot noen andre hunder.
Når vi er på "hjemmebane" kan hun være skikkelig bøllete og gjøre utfall mot fremmede hunder(typisk territorial aggresjon), men heldigvis er hun rene pusekatten når vi er på nye og ukjente steder.

Ellers har potekuttet sprukket opp igjen etter dagens lille økt på grus, men det var så verdifull trening, så det får heller stå sin prøve......

Ingen kommentarer: