mandag, januar 29, 2007

Innetrening

Det er fremdeles ganske ruskete vær og lite fristende å trene utendørs.
Vi har tatt en del økter inne med neseprøven og jobbet videre med grepet på metallapporten. Sistnevnte er absolutt blitt bedre og jeg skal forsøke å få kjørt hele øvelsen igjen så snart jeg får annledning til å sette opp hinderet utendørs.

Neseprøven virker også ganske bra.Vi kjørte to økter a 5 repetisjoner med en liten pause mellom. Begge gangene lå vi på 80 %, en feil i hver økt med andre ord.Pinnen blir kun berørt i 5 sek og skiftes ut mellom hver repetisjon.
Selve søket er jeg fornøyd med, hun er veldig systematisk, begynner alltid i samme ende og gir seg ikke selv om hun ikke finner rett pinne med en gang. Prøvesmaking har vi ikke hatt på lenge- det resulterer i timeout med en gang!

Feilen hun gjør er at hun av og til søker litt for dypt/ivrig slik at hun skubber til pinnene og skyver dem sammen. Når hun da har funnet den rette blir det ofte vanskelig å plukke den opp uten at nabopinnen følger med. Dette bekymrer meg ikke så veldig for så snart vi kommer ut på grus/gress blir det mer friksjon på underlaget og ikke så lett å skubbe dem sammen ( det blir vel neppe konkurrert på glatt kjøkkengulv) Men hvis noen har noen tips om hvordan jeg skal få henne til å søke "lettere" tar jeg imot med takk :) Det nærliggende blir vel å senke stressnivået; jobbe når hun er litt trøtt og belønne rolig.

Ellers har jeg ikke begynt å jobbe med at de andre pinnene er berørt. Ser ikke for meg at det skal bli noe stort problem, men får vel kanskje introdusere det snart.

Ingen kommentarer: