tirsdag, januar 23, 2007

Fri ved foten i snøen

I dag hadde vi oss en treningsøkt med fokus på fri ved foten.
Grusbanen vi trener på var nybrøytet og såpeglatt så springmarsj var helt uaktuelt.
Kera har hatt en tendens til å ligge litt for langt framme, så jeg jobbet hovedsaklig med belønningsplassering på utsiden og litt bak. Det tok ikke lange tiden før jeg hadde henne der jeg ville og som bonus gikk hun også enda tettere slik at jeg hele tiden kunne føle henne ved kneet. De siste ukene har vi jobbet mye med lengde og vi har satt oss som mål at hun iallefall skal kunne gå i 4 min med full fokus. Etter som jeg ikke går med klokke teller jeg istedet skritt og har beregnet at dette tilsvarer ca 450 skritt i vanlig tempo.
I dag var ikke hovedfokus på lengde så jeg jobbet i økter på 50-100 skritt og var nøye med å time klikket når jeg virkelig syntes at hun gikk i perfekt posisjon. La også inn vendinger, holdter osv og det funket bra.
Fri ved foten har alltid vært vår dårligste øvelse og det har jeg virkelig tenkt å gjøre noe med!

Ingen kommentarer: