tirsdag, september 30, 2008

Spor og Feltsøk

Lydighetsesongen er over for i år og nå blir det fokus på brukstrening framover.
I dag har jeg gått to pinne spor. Det første var på ca 400m, hadde 3 vinkler og gikk i ulendt terreng og tett skog. Jeg lot være å markere der jeg la pinnene for å unngå å ubevisst bremse henne når jeg ser at vi nærmer oss. Uheldigvis hadde jeg merket selve sporet for dårlig også, så det hele gikk litt over stokk og stein i et forrykende tempo og resultatet ble kun 5/10 pinner.
Spor nr to var bedre organisert. Det var et ca 200m langt rett spor hvor hun fant 8/10 pinner.
Sporoppsøket må vi jobbe mer med i morgen, i dag tok hun baksporet på begge sporene, så det er tydelig at jeg må ta tak i.
Feltsøk har jeg nesten ikke jobbet med i det hele tatt, men Kera har jo en så bra apport at jeg tror det skal bli en grei oppgave. I dag startet vi innendørs med apportering av mange forskjellige gjenstander. Jeg hadde 5-7 gjenstander (brilleetui, hanske, lommebok, klokke, mobil mm) på stuegulvet som hun måtte apportere frivillig og avlevere i utgangstilling før hun fikk løpe ut til neste gjenstand. Jeg belønnet etter hver avlevering. I morgen får vi ta det hele utendørs.

1 kommentar:

Anonym sa...

KLIKK!

:-) Morten