søndag, september 28, 2008

Knallbra hund, elendig fører!!

At det går ann! Når endelig hunden viser seg fra sin aller beste side og jobber knallbra, er det jeg som sørger for at vi mister poeng...... ikke har jeg lest regelverket godt nok og ikke stoler jeg på hunden min....

Tabbe nr 1
Som tidligere nevnt har jeg lagt inn et lite håndsignal utover før ruta for å forbrede Kera på hvor hun skal. Hadde jeg lest det nye regelverket bedre hadde jeg sett at dette ikke lenger er lov (!) og da endelig ruta satt som et skudd på konkurranse så ender vi opp med 0 poeng likevel pga dette-STØNN!!

Tabbe nr 2
På neseprøva begynner Kera å søke ca 1 m til side for rekken med pinnene ( det var høyt gress og mye løv på banen så hun så de ikke) Istedet for å bare ha is i magen og la henne finne dem selv sier jeg "Kera" og peker mot pinnene. Og derfor 0 poeng for å ha kommandert hunden under søket- STØNN!

Til tross for dette hadde vi det faktisk kjempe gøy på banen, Kera var virkelig i sitt ess og dommeren måtte slite seg i håret over mine dumme feil som tok fra oss en god poeng sum.
Ja, ja nå vet jeg iallefall at vi kan og det er tross alt lettere å rette på mine egne feil enn hundens.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Så dumt at det ikke blir noen valp!
Krysser fingrene for at det kommer noe like bra snart.
Synd med de to nullene, vet akkurat hva du mener med fører feil, jeg fikk null istedenfor 8 fordi jeg lot være å gi dobbelkommando på hopp-sitt-hopp. Arg. Men men, det viktigste ER jo at man har en bra følelse inne på banen sammen med hunden!
Du er mitt forbilde!

Simen sa...

Så rart, jeg er nesten 100% sikker på at en av ekvipasjene på eliteklassen på Bønes i helgen, gjorde nettopp det du sa, uten at det ble trekt for ( ihvertfall ikke null!)

Kaos og Tutta sa...

Hei ! Synest det er kjekt å høre om andre sine erfaringer med hund. Har fått min tredje og denne gangen ei boxertispe.Den første, Frøya ein Thervuren, ho var trygg og god mot oss i fam. men likte ikkje fremmande. ho blei 14 år. Så hadde eg fantastiske Lisa, ein Shjefer. Ho var hyperaktiv og vi hadde utallige flotte fjellturer.
Lykke til med konkurransene framover.

TeamBonzo sa...

Det var eit flott program som du skal vere ordentleg stolt over, spesielt synes eg ruta var kjempeflott. Stå på vidare dåke er veldig dyktige