tirsdag, desember 18, 2007

Mer finpussing

De siste dagers trening har stort sett begrenset seg til å finpusse litt på avstandskommanderingen, manekengen og hoppet.

Avstandskommanderingen er jeg godt fornøyd med. De frivillige posisjonsforrandringene ser veldig bra ut, teknikken er absolutt forbedret. Jeg har også jobbet mye med å strekke tiden mellom hver kommando ( opp mot 10 sek) og det funker bra nå.

Manekengen er jeg mindre fornøyd med. Jo mer jeg plukker den fra hverandre og forsøker å finpusse på momentene, jo mer testing får jeg.....Hovedproblemet er tendenser til småpiping og tjuvstarter på holdten mot slutten. Her må jeg nok dele opp det siste momentet enda mer og holde på kriteriene mine! Selve stå/sitt/dekk momentet er bra, hun reagerer kjapt og holder posisjonen uten bevegelse.

Hoppet har jeg også jobbet mer med. Kjører mange repetisjoner fram ( til musematte) og tilbake over hinderet ( til belønning) for å få flyt på hoppeteknikken. Øker gradvis høyden på hinderet. Innser at vi har trent alt for lite på selve hoppet ( mye på grunn av at Kera har HD grad D med forkalkninger ) og stort sett mest på lave høyder. Så lenge vi varmer godt opp burde det ikke være noe problem å øke høyden.
Problemet med at hun berører hinderet er nok et resultat av at hun stort sett har møtte høyere hinder på konkurranse enn på trening.

1 kommentar:

Elin sa...

Hei Marianne! Hvordan trener du selve hoppteknikken?