lørdag, desember 01, 2007

Hos fotografen

I dag har Kera og jeg vært hos fotografen for å få tatt noen skikkelige proffe bilder. Dette er noen jeg har hatt lyst til lenge og jeg fant ut at nå til jul var en god anledning.
Fotografens atelier var ganske skummelt syntes Kera med masse rare lys og stativer, så vi brukte litt tid på å gjøre henne komfortabel der.Vi måtte også gjøre henne vandt til blitzen for den både blinket og bråket, men heldigvis gikk det ikke lang tid før hun skjønte at blitz = godbit.
Vi tok først en del bilder kun av Kera og det gikk veldig fint, ingen problem med å få henne til å holde posisjonene og få ørene framover!
Så skulle vi ta en del bilder av oss sammen og jeg hadde sett for meg at vi kunne få til noen morsomme bilder med Kera på ryggen min, oss begge liggende på gulvet osv. Det ble straks litt vanskeligere å få til, Kera ville stort sett rundsleike meg, leke eller rulle rundt. Heldigvis var fotografen tålmodig og jeg tror vi fikk en del bra bilder tilslutt. Gleder meg til å se resultatet, det var iallefall morsomt!

Ellers hadde vi en økt med luktdiskriminering innendørs idag.
Kjørte først 5 reps kun med det å plukke rett pinne, frivillig start og direkte belønning. Den berørte pinnen ble ble byttet ut for hver repetisjon. Baklengskjedet så hele øvelsen; først noen reps med avlevering i utgangstilling, så innkomster og deretter la vi på det å hente rett pinne. Tilslutt kjørte vi det konkurranselikt med at jeg vender rundt før jeg kommanderer "søk apport"
Ikke en gang tok hun feil pinne eller prøvesmakte, alt fungerte perfekt!
I dag fikk jeg ikke trent med at de andre pinnene var berørte, så det var kanskje litt for enkelt, men vi får ta den treningen en annen dag.
Nå ligger fotomodellen og sover foran peisen, drømmer sikkert om førstesidebilde i Hundesport:)

Ingen kommentarer: