onsdag, juni 20, 2007

Ingen suksess.....

Dag to i lp ringen ble ingen suksess.
Kera var totalt ukonsentrert og var aller mest opptatt av hva som skjedde i det omradet utfor ringen hvor hun fikk avstandsbelonningen sin dagen for.
All bevegelse mot det hjornet ble overdrevet og all bevegelse fra ble treigt; det var som en stor magnet pa alt hun gjorde.
Vi har jo jobbet mye med DZ og hun er vandt med a jobbe for avstandsbelonninger, men i dag ble det rett og slett for mye og resulterte desverre i kun poeng til en 2 premie.

Fellessitt og dekk gikk som dagen for, 10 poeng pa begge.
Fri ved foten gikk bra helt til vi skulle i springmarsj forbi det nevnte hjornet, da langet hun ut foran meg og var nesten pa vei ut av ringen.....vi fikk 8 pa den.
Manekengen var like bra som dagen for helt til slutten, hun var da sa ukonsentrert at hun matte ha dobbelkommando for a folge meg fra dekk..........vi fikk 8 pa den og.
Innkallingen var en katastrofe, den gikk selvfolgelig i ”feil” retning med det resultat at farten var elendig og vi trengte flere kommandoer.............kun 6,5 poeng ( fy og fy)
Pa ruta holdt hun super fart, lop sikkert ut men trakk ut pa siden ( mot det mye omtalte omradet) med det resultat at jeg dekket henne utenfor linjen og vi fikk 0 poeng.
Apporteringen som gikk sa darlig dagen for var faktisk ikke sa gale. Den begynte darlig med at hun fra kon begynte a lope mot ruta igjen, men pa min nye kommando lop hun i rett retning. Ved apporten stusset hun litt og matte ha et ekstra opptak for hun avleverte perfekt. Vi fikk kun 7 pa den, men jeg var faktisk fornoyd.
Hoppet som vanligvis er bankers klarte hun a berore pa vei tilbake og luktdiskrimineringen utforte hun perfekt til hun kom tilbake i utgangstilling, da tok hun to tygg slik at det knaket i pinnen.......resultat: 8 pa begge ovelsene.
Eneste som var bra var avstandskommanderingen, den satt som den skulle og vi fikk 9 poeng ( mistet 1 poeng fordi hun forflyttet seg litt frem)

Ok, hva har vi sa lart av denne dagen?
-at vi trenger mye mer forstyrrelses trening
-at vi ma jobbe mer med fokus og konsentrasjon
-at vi ma trene mer pa a jobbe overtid uten belonning
-at vi ma gjore ovelsene enda mer flytende
-at det kanskje ikke er sa lurt a bruke avstandsbelonning nar du skal i samme ringen dagen etterpa.

Det som er positivt med en slik opplevelse er at jeg na vet

-at det er ikke sa farlig a drite seg ut
-at selv pa en veldig darlig dag sitter en del av ovelsene likevel

Na tar Kera og jeg en velfortjent(?) 14 dagers ferie fra bade trening og blogging. Jeg er i Irland hos min soster som nettopp har fodt tvillinger. De neste ukene vil derfor kun bli viet bleieskift og ungepass........

Ingen kommentarer: