lørdag, juni 16, 2007

Bra elite debut!

Ja, da var vår første elite konkurranse i havn og det gikk veldig bra.

Som eneste deltaker i elite fikk jeg gjøre både fellessitten og dekken alene (!) Tror ikke det spilte noen stor rolle for Kera, hun er sikker i begge øvelsene og vi dro i lett i land to10 ere.


Fri ved foten var jeg ikke helt fornøyd med. Hun følger med bra intensitet og kontakt, men skled ut med bakenden på flere av vendingene og holdtene. Likevel fikk vi 9, det synest jeg var svært snilt av dommeren (takk, takk)

Manekengen og innkallingen var jeg kjempe fornøyd med, hva dommeren trakk oss for der vet jeg faktisk ikke. På ruta hadde hun litt dårlig fart ut til kon, galloperte de første stegene og gikk så over i trav. resten av øvelsen var flott, bra fart til ruta og på innkallingen.


På apporteringen startet vi bra ut til kon, men på dirigeringen løp hun mot midten. Da jeg stanset henne ble hun helt satt ut og så sitt snitt til å ta en liten runde for å undersøke om det kunne være noe spisende i nærheten!
Vi har rett og slett ikke trent på hva vi skal gjøre hvis ting går gale, på trening vil jeg jo bare avbryte og starte på nytt. Men jeg har ikke tenkt å begynne å bruke verdifull treningstid på å trene på dette, den tiden får vi helle bruke på å få øvelsen 100% sikker. Det ble null her med andre ord.

Hoppet og luktdiskrimineringen var perfekt! Full pott igjen:)

Avstandskommanderingen har vært en 100% øvelse i lang tid, men i dag tok varmen henne på slutten( 20grader og stekende sol) Måtte ha en dobbelkommando på første sitt og på de andre momentene var hun som sirup, stod halveis sittende og bare seig ned i dekk. Hun virket rett og slett sliten. Konkurranselederen klarte også å rote med skiltene og glemte den siste dekken , så den måtte jeg bare ta på eget initiativ.

Poengene ble derfor som følger:
Fellessitt 10
Fellesdekk 10
Fri ved foten 9
Manekengen 9
Innkalling 9
Ruta 9
Apportering 0
Hoppet 10
Luktdiskrimineringe 10
Avstandskommanderingen 6

Tilsammen ble det 260 poeng og en første premie (om dog med knapp margin)

I morgen forsøker vi oss igjen. Målet var å få en første premie en av dagene, så når den nå er i boks blir morgendagen en bonus:)

1 kommentar:

Håkon Groven sa...

Grattis med elite-debuten! Imponerende :) Vi venter spent på referant fra søndagen også!!