fredag, juni 01, 2007

Dårlig dag, dårlig trener !

Det går opp og ned når man driver med hundetrening og i dag har vært en skikkelig dårlig dag i så måte. Tok med meg Joffen på treningsbanen for å vise hvor flinke vi var blitt og for å få litt hjelp med noen øvelser. Hadde tenkt å få kjørt igjennom apporteringen og luktdiskrimineringen konkurranselikt.

Apportering med dirigering ble en fiasko, først ble det testing på å løpe ut til kon og så var det kun midtapporten som var interresant. Etter mye feiling mistet Kera helt gnisten, tempoet forsvant og hun ble usikker på alt. Jeg ble sur og det hele ble sikkelig dårlig......blæh.

Luktdiskrimineringen var heller ikke noe oppløftende. Fikk Joffen til å legge ut pinnene berørte og det resulterte i et feil opptak. Selvfølgelig min skyld for dette har vi ikke trent på på lenge.

Joffen ble resolutt sendt hjem igjen og jeg forsøkte å reparere litt på skadene, men humøret var på bånn og økten ble avsluttet før positiv forsterkning ble erstattet med banning og kjefting.
Det er utrolig hvor lett det er å skylde på hunden når ting går på tverke, men i dag var det uten tvil jeg som var dårligst........

Vi får legge dagen bak oss og starte på nytt i morgen ( ser ikke vekk fra at det blir en liten økt i hagen i kveld, men da blir det lave kriterier og frivillig adferd....:)

1 kommentar:

Elin sa...

Innimellom må man jo ha nedturer også. Det er da man vet hvor bra det er når alt fungerer som det skal...;o)