lørdag, november 01, 2008

Superbra spor

I dag gikk Kera et superbra spor, jeg ble skikkelig positivt overrasket! Sporet var ca 600m langt, var 45min gammelt og hadde 4 vinkler. Jeg la litt godbiter de første 15m, deretter kun i vinklene og ved slutten. Sporoppsøket var fint, jeg satt henne ca 90 grader på sporet i motvind.
Resten av sporet gikk hun veldig bra, hun tok vinklene perfekt og plukket 5 av 5 pinner!

Synes vi har hatt bra framgang på sportreningen denne høsten. Vi har gått vel 25 spor tilsammen de siste 6 ukene. Kera har absolutt fått en bedre sporingsadferd og plukker pinner veldig pålitelig nå. Jeg har også lært mye om sporingstrening den siste tiden og har fått en bedre forståelse av oppgavene. Hvis vi nå bare får orden på denne skuddredselen så har vi kanskje noe å stille opp med i konkurranser og!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kjempebra! Det er utrolig gøy med bruks også! Vi har vært på feltsøkkurs i helga, og det var knallgøy! Skal dere på elite kurset??

Marianne sa...

Ja, vi har meldt oss på elitekurset i Trondheim :) Hadde egentlig tenkt å satse på bruks med den nye valpen, men siden det drøyer litt blir det nok Kera som får kjørt seg i skogen framover!

Anonym sa...

Så bra! Kera er sikkert veldig fornøyd med det:o) Når kommer den nye valpen da?