onsdag, september 10, 2008

Forstyrrelses trening

I går startet fellestreningene på hundeklubben opp igjen etter sommerferien, og selv om det var få oppmøtte var det glimrende trening for oss. Nytt miljø og nye hunder er akkurat den type forstyrrelse vi trenger mer trening på. Tidligere har jeg stort sett brukt disse fellestreningene til å jobbe mest med fri ved foten og fellesøvelsene og derfor er hun ganske flink til å tåle forstyrrelser under disse øvelsene.
På de øvelsene hvor hun må ut i fra meg ( f.eks ruta og apporteringen) har jeg ikke vært like flink til å trene med forstyrrelser og det er helt tydelig at hun har problemer med å konsentrere seg når det skjer mye rundt ringen. Resultatet blir at hun ikke får med seg hvor koner, apporter og ruter befinner seg og da blir ting blir vanskelig!

Nå blir det full fokus på å jobbe med mye forstyrrelser rundt oss, vi må oppsøke litt mer trøbbel.... Å ha øvelser som står til 10 på en ensom gressbane er rett og slett ikke bra nok.

4 kommentarer:

Simen sa...

Jeg synes du skal legge ut en film av Kera når hun er på sitt beste, enten det er på en ensom gressbane eller på fellestreningen. :)

Dessuten hørte jeg snuss om at du skal få ny hund, hvilken rase? :D

Marianne sa...

Skal forsøke å få tatt litt film i helgen, men må innrømme at jeg er litt dårlig på det tekniske der ;)

Ellers blir det nok en Malinois valp på meg om ikke alt for lenge......:D

Simen sa...

Jeg er selv i tenkeboksen om hvilken rase jeg skal skaffe meg. Det er bare ett år til jeg er 18 og kan flytte ut (med andre ord: få enda en hund :), men det er så vanskelig å vite hvilke rase. Alle har positive og negative sider.

Hvorfor veler du en Malinois og ikke en border? Eller rottis?

Marianne sa...

En Malinois har intensitet, fart og førbarhet som en bc + mot,styrke og tøffhet som en rottis! Em perfekt kombo med andre ord. Og så er det litt gøy å ha en rase som ikke alle andre har.......:)