mandag, april 07, 2008

Treningshelg med Anette og Bodil

Denne helgen hadde jeg storfint besøk av Anette og Bodil som er Canis instruktører på Vestlandet. Planen var å få trent masse, hjelpe hverandre viderer på en del øvelser og ikke minst prate hund 2 dager til endes!
Lørdag tok vi for oss fri ved foten og fellesdekk og søndagen jobbet jeg blandt annet med ruta og manekengen. Øvelsene i seg selv sitter bra og jeg fikk mye skryt av jentene for fine øvelser og ikke minst intensiteten og arbeidsviljen til Kera.
Men det er alltid smådetaljer som kan forbedres og da er det veldig nyttig å ha to faglig sterke personer på sidelinjen med et svært kritisk blikk. Det som jeg fikk tilbakemeldinger på var blandt annet at jeg har en vridd venstre skulder ( åpen skulder ) i holdter og vendinger. Spesielt når jeg er redd for at Kera skal sette seg skjeivt faller skulderen min helt automatisk, utrolig hva man gjør uten en gang å være klar over det!! Vi fikk derfor jobbet mye med at jeg skulle kun konsentrere meg om meg selv og skulderen min, mens Bodil klikket Kera for rette holder og vendinger. Veldig effektivt! Desverre hadde vi ikke med "ping-klikkeren" for det hadde jo vært en ypperlig øvelse for tagging, men vi klarte det bra med presise tilbakemeldinger likevel.
Det er skremmende hvor fort slike kroppsholdninger blir et innarbeidet mønster. Jobber man mye alene er det også vanskelig å se hvor feilen egentlig ligger. Nå er jeg iallefall bevisst på det og skal absolutt være flinkere til å holde en korrekt skulder posisjon.

Takk for en super helg, Bodil og Anette!

Ingen kommentarer: