søndag, oktober 21, 2007

Sporing på 3 bein

Etter en veldig stillestående uke uten verken trening eller turgåing ( Kera hopper fremdeles rundt på 3 bein) fant jeg ut at vi allefall kunne gå et lite spor i dag. Både jeg og bikkja holder på å kjede oss ihjel! Vi har selvfølgelig forsøkt så godt som mulig å aktivisere oss litt innendørs, men det blir liksom ikke helt det samme. Tankene mine går til dere som har hunder som må holdes i ro i 6-8 uker pga alvorlige skader. Jeg holder jo på å klikke etter 1 uke!!!

Uansett hadde jeg bestemt meg for å legge ut et godbit spor i dag og la friskt i vei ut i terrenget med godbiter og merkebånd. Mens jeg tusler rundt i skogen for meg selv synes jeg plutselig at jeg hører noen som plystrer svakt bak meg og jammen santen sitter ikke det en mann bak et tre i fult jaktutstyr og et våpen pekende rett mot meg....... jeg hadde havnet midt oppi et hjorte slag!
Det var bare å trekke seg stille og rolig tilbake og finne en annen del av skogen å legge ut sport i.

Kera gikk forøvrig sporet veldig bra. Det var 350 m med godbiter i hvert 3-6 skritt,hadde 3 vinkler og flere kryssende hjortetråkk (!)

Ingen kommentarer: