onsdag, august 13, 2008

Spor og lydighetstrening

De par siste dagene har jeg gått flere spor.
Startet med et 400m langt godbitspor med godbiter i hvert 4-10 skritt, 3 vinkler og en kryssende sti. Hun gikk kjempe bra, nøyaktig og med nesen i bakken hele tiden selv om tempo og intensitet gikk endel opp på de strekkene med få godbiter( ca 10 skritt mellom hver godbit)
Neste spor var et rent pinnespor på 150m med 3 vinkler og 10 pinner, men her ble jeg nok litt overmodig! Rett nok fant hun 7 av 10 pinner, men forsterkningsfrekvensen ble for lav, hun ble veldig intens og jeg klarte ikke å holde henne igjen når hun gikk utenfor + at hun begynte å se etter pinnene istedet for å følge sporet. Ikke bra!
Idag la jeg et enklere pinnespor, 50m rett fram med pinne hver 10m (5 stk) og det gikk mye bedre. Får bare øke lengden på pinnesporene gradvis og så får jeg heller legge lenger godbitspor.

Litt lydighet fikk vi også tid til i dag. Jobbet videre med apportering med dirigering og avstandskommanderingen. Avstandskommanderingen er en øvelse vi har bra flyt på, den sitter alltid på første forsøk og hun lar seg sjelden distrahere av forstyrrelser. Apporteringen derimot er mer variabel, hun har større problemer med forstyrrelser her, spesielt når apportene blir lagt ut. Vi får bare jobbe på videre!

2 kommentarer:

Tyra sa...

Hei:0)) Dette var spennende lesing! Lykke til videre! Klem fra Cathrine

Marianne sa...

Takk for det:)
Fin blogg du hadde også! Enig med deg, livet på landet er topp!!