søndag, juni 22, 2008

Poteproblemer igjen.........:(

I morges var Kera og jeg klar for å reise til Eid på stevnet. Tok en liten luftetur og kjørte litt fri ved foten trening før jeg hev henne i bilen, alt så fint ut. Men på bilturen merket jeg at hun slikket seg voldsomt på ene bakfoten og da jeg endelig fikk sjekket det på fergen oppdaget jeg at hun (nok en gang!!!) hadde begynt å tygge av seg huden på tredeputen. Heldigvis hadde jeg en potesokk i bilen som jeg fikk satt på for å begrense skadene.

Da vi kom fram var jeg veldig usikker på hva jeg skulle gjøre. Snakket med dommeren og forklarte situasjonen og vi ble enige om at så lenge hun ikke var halt var det jo verdt et forsøk. Under oppvarmingen var hun fokusert og brydde seg tydeligvis ikke om foten. Men som fryktet, i det jeg gikk fra henne på fellessitten la hun seg ned og begynte å slikke seg på foten. Fant ut at det ikke var noe vits å forsøke videre, så vi trakk oss fra resten av konkurransen.

Dette poteproblemet hennes begynner virkelig å bli plagsomt. To ganger tidligere har vi måtte avlyse konkurranse pga samme skade. Og hver gang starter det på samme måte; en liten, ubetydelig irritasjon som hun iløpet av minutter klarer å gjøre om til et stort åpent kjøttsår! Hun har i utgangspunktet fine, sterke poter og er ikke plaget med sprekkdannelse eller andre hudlidelser. Det er helt umulig å se hva som egentlig er grunnen til at hun begynner å slikke seg, men hun blir så manisk at skaden utvikler seg veldig fort.

Nå er jeg litt deppa og skuffet, hadde virkelig troen på at vi skulle hente hjem en ny 1.premie i dag. Men det kommer heldigvis flere sjanser, neste stevne er 2 august. Nå tar vi noen uker ferie og kommer sterkere tilbake senere.

2 kommentarer:

Merete Andersen Huser sa...

Så ergelig, Marianne! Brakar driver også med det der, jeg får han til å slutte å slikke med å avlede hans oppmerksomhet, men det går jo ikke i en konkurranse! Tenker at det er stereotypi, og ikke egentlig noe fysisk..?

Anette sa...

Så utrolig irriterende! Veldig synd!!