søndag, mai 25, 2008

Rapport fra Ålesund

Stevnet i Ålesund gikk desverre ikke helt etter planen. Vi nullet på både ruta og apporteringen og det ble derfor langt opp til 1. premie denne gangen.

På ruta så hun ikke kjeglen før hun løp ut og var derfor veldig usikker på hvor hun skulle. Itilegg tabbet jeg meg ut ved å dekke henne alt for tidlig i ruta slik at hun havnet utenfor.
På apportering med dirigering gjorde hun det samme som hun har gjort i det siste på trening, nemlig forsøke å løpe rett til apporten uten å ta veien via kjegla.

Ellers hadde vi jevnt over dårlig tempo på de fleste øvelsene og Kera manglet den intensiviteten jeg vet hun har. Poengene ble :

Fellesitt 10
Fellesdekk 10
Fri ved foten 8,5 ( trekk for noen skjeve holdter og andre småfeil)
Manekengen 8 ( trekk for tjuvstart på ståen)
Innkallingen 8 ( dårlig fart og skjeiv innsitt)
Ruta 0
Apportering med dirigering 0
Metall apport over hinder 8,5 (dårlig fart)
Neseprøve 8 (dårlig fart)
Avstandkommandering 8 ( noe bevegelse fram )

Til vårt forsvar får vi si at forholdene var vanskelig ( innendørshall med 7 ringer) og dommeren var av den strenge typen. I tilegg var fører en smule uopplagt etter en litt sen kveld.........
Men det er selvfølgelig ingen unnskyldninger, vi var rett og slett ikke god nok i dag.

Nå får jeg revurdere opplegget mitt litt, gripe fatt i de momentene som sviktet og pirke videre på detaljene. Neste måned er det nytt stevne med samme dommer, så da skal vi få vist oss fra en bedre side :)

1 kommentar:

Elin sa...

Det er ikke alltid det går som man vil. Det kommer helt sikkert til å gå mye bedre neste gang:o)