torsdag, mai 01, 2008

1. mai trening

I dag har jeg hatt fri og virkelig fått tatt en god gjennomkjøring av en del øvelser.
Joffen var med og skulle være kommandant, og nok en gang fikk jeg bekreftet at slik trening har jeg godt av! Det å vente på klarsignal feks ved kon eller på innkallingen er vanskelig, sekundene går mye tregere når man ikke bestemmer selv når man skal sende videre.

Manekengen var bra i dag, fine momenter og hun holdt posisjonen korrekt. På siste delmoment tjuvstartet hun, reiste seg fra dekken før jeg hadde kommet helt inntil. Det ble selvfølgelig feilet og hun utførte øvelsen korrekt etterpå. Joffen stod som forstyrrende element inne i frikanten uten at Kera tok noen særlig notis av det.

Kjørte så innkallingen uten noen ting å sette fingeren på, den øvelsen har vi virkelig flyt på og det bør være en sikker 10er! Selvfølgelig ikke like knall fart hver gang, men hun starter eksplosivt, stopper momentant og gallopperer hele veien, noe mer kan jeg ikke be om :)

Ruta var jeg spesielt fornøyd med i dag. Hun virker så sikker og holder høy fart i alle delmomentene. Dekken blir litt i bakkant av ruta, men med så stort tempo blir det fort resultatet, jeg må bare ta ansvar for det og si kommandoen tidlig nok.

Apporteringen var den vi rotet mest med i dag. Fikk en del testing hvor hun ville løpe rett forbi kon og etterhvert som hun ble feilet mistet vi endel tempo. Men etter en liten pause fikk vi flere perfekte repetisjoner, hun er veldig sikker på dirigeringen og har tydelig forstått at midtapporten er uinterresant.

Planen framover mot konkurransen om tre uker er å kjøre mye hele øvelser rett på med max belønning, baklengskjede de 3-4 siste øvelsene og ellers fin pusse mye på fri ved foten med høy belønningsfrekvens. Fellesøvelsene er jeg ganske trygg på, men skal forsøke å iallefall få tatt noen repetisjoner med andre hunder før 25 mai.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nå gleder vi oss til å se degog Kera i en konkurranse snart, Marianne! Når starter du neste gang?

Marianne sa...

25 mai i Ålesund :)