torsdag, mai 10, 2007

Kera er 4 år i dag!!

I dag er Kera 4 år. Dagen er ikke blitt feiret på noen spesiell måte, men vi har gjort de to tingene Kera synes er best av alt- trene lydighet og gå på tur!!
Så jeg er sikker på at hun er strålende fornøyd med dagen :)

Ellers har hun fått en liten presang også: Et nytt halsbånd i svart lær og kjetting, slik som store og tøffe rottiser har! ( det får være slutt på disse fargesprakende halsbåndene med blomster eller kjøttbein på nå som hun er blitt stor.....hehe)

Treningen i dag gikk riktig så greit. Vi hadde besøk av Anette og Casius som kom hele den lange veien fra Bergen for å trene med oss. Fikk kjørt en del apportering med Casius og det satt som et skudd, blir ikke lenge før de to puster oss i nakken på LP banen:)

Jeg tok en gjennomgang av ruta, baklengskjedet hele greien og det funket bra. Litt små testing, men det er helt greit. Det er jo på den måten hun lærer at jo, hun må ut til kon før hun får løpe i ruta og jo, hun må vente på kommando før hun får komme på innkallingen. Jeg liker at hun er ivrig og vil tjuvstarte, hun skal jo sitte som en spent strikk og bare hige etter å få starte.
Farten var det iallefall ikke noe å si på!

Satt også opp kjegler for innkallingen med stå og dekk. Her blir problemet mitt å gi kommandoen på riktig tidspunkt slik at hun stopper ved kjeglene. Jeg synes det er direkte vanskelig å se når hun kommer i full fart mot meg, kanskje jeg må telle gallopp steg eller få meg nye, sterkere linser til vi skal i ringen.

1 kommentar:

Elin sa...

Gratulerer til Kera!
Og lykke til med nye linser;o)