søndag, mars 20, 2011

Treningshelg i Bergen

Denne helgen "rømte" jeg til våte, milde Bergen for å finne snøfritt sporterreng, men våknet selvfølgelig fredag morgen til 10 cm nysnø! Ja, ja det var ingen grunn til å droppe trening for det.
Anette og jeg hadde planene klar, her gjaldt det å være effektiv å få gjort mest mulig i løpet av helgen.
Fredag ettermiddag trente vi lydighet. Jeg jobbet med gå foran i line som jeg har baklengskjedet ganske nylig. Øvelsen er ikke 100% i boks ennå, jeg får spesielt litt testing på frivillige stopper. Må nok ta det delmomentet ut og trene på at han kan gå lenger strekker foran og vente på kommando. Skal nok bli bra:)

Lørdag reiste vi ut på Askøy for å gå spor. Det første sporet jeg la ut var rett og slett et helt enkelt D spor, bare for å sjekke ut status etter 6 mnd sporpause. Og Kamp gikk sporet som om vi ikke hadde gjort annet i hele vinter, ikke noe rusk i maskineriet der, nei:)
Spor nr to ble derfor både lenger og vanskeligere, startet med et sporoppsøk, en del kronglete vinkler og pinner som lå vanskelig til. Igjen løste Kamp utfordringene på strak arm, flinke gutten!
Søndag la Anette ut et spor til oss uten noen som helst markering til meg om hvor sporet gikk underveis. Jeg trenger virkelig å lære å lese Kamps sporing, lære meg å stole på han. Igjen tok han sporoppsøket perfekt, gikk sporet med en voldsom intensitet og nøyaktighet. Men i dag var tempoet noe for høy og det resulterte også i at han gikk over to pinner. Kamp har alltid gått spor veldig konsentrert og nøyaktig, så dette må jeg legge en plan for å forsøke å få tilbake. I dag var han veldig heit og gira da jeg satte han på sporet, så heretter blir det tur eller annen aktivitet før sporing.
På slutten av dagen fikk vi trent litt feltsøk også. Kamp har absolutt oppfattet konseptet så her er det bare å utvide feltet og antall gjenstander.

Ellers er det bare å takke Anette for en super helg. Hun og Ellie gjorde store framskritt på sporingen i løpet av helgen, så skal vi klare å holde dem bak oss hjelper det ikke å ligge på latsiden. Ut og tren!



Ingen kommentarer: