mandag, mars 28, 2011

Lydighetsøkt

I ettermiddag hadde vi en bra lydighetsøkt. Begynte med baklengskjeding (igjen) av gå foran i line, er fremdeles litt i testefasen her, men det begynner å ligne på noe.....:)
Kjørte så en liten kryp økt. Der er jeg mindre fornøyd, han kryper fremdeles med litt for høy bakpart, noe som jeg ikke helt klarer å få vekk.....men så er det jo noe med at man får det man forsterker;)
Etter en liten pause ble den en runde med hals. Han halser bra og kan vente på kommando, men så var det dette med "stille" da, hehe.
Har også tenkt at jeg må begynne å ta fram en del av de øvelsene som vi trente på i høst og som jeg har lagt litt tilside. Kjørte en stå under marsj uten noen som helst forbredelse rett på, og jammen santen satt den! Godt å vite at øvelser som vi har hatt på flyt tidligere ligger der i arkivet :)
Til slutt testet jeg ut innkalling med stå. Med Kera kjørte jeg mye musematte og belønning bak og det var virkelig en av våre beste parade øvelser. Med Kamp har jeg kun kjørt noen få økter med target for lenge siden. I vinter har jeg bare tullet litt med denne øvelsen ute på tur, forsøkt å stoppe han når han kommer på frivillige innkallinger i skogen. Det har funket rimelig fint på kort hold og jeg har bare belønnet med snøballer eller kastet godbiter til han. I dag kjørte jeg en innkalling på 50 m og selv om farten var vanvittig så stoppet han galant på 25m avstand. Pokker så bra hund jeg har :)))

Ingen kommentarer: