mandag, februar 08, 2010

Nye øvelser

De siste ukene har jeg jobbet mye med innkallingen og apporteringen , både på delmoment nivå og hele øvelsene. Vi har absolutt hatt framgang og det begynner etterhvert å ligne noe. Fri ved foten har jeg også trent jevnlig på og både vendinger og holdter er på plass. Det gjenstår selvfølgelig mye tid/lengde trening og ikke minst må jeg introdusere mer forstyrrende miljø. Men etter å ha terpet mye på de samme øvelsene i lang tid nå fant jeg ut at det var på tide å skifte fokus litt. Så nå er planen å få startet på 3 øvelser som jeg ikke har jobbet med i det hele tatt; dekk under marsj, budføringen og gå foran i line.

I dag var det dekk under marsj på programmet. Fikk greit fram frivillige dekker i front og han fortsatte også å tilby disse under marsj baklengs. Et par økter til så legger jeg på kommando og vender om til vanlig marsj retning.
Startet også treningen med frivillige dekker og oppsitter fra utgangstilling. Dekkene har vi jobbet med før, oppsittene var noe nytt og satt litt langt inne. Men så snart oppsittene ble belønnet med ball ble det fart på de også.
Avsluttet med dekk og bli liggende mens jeg gikk rundt, bak, lokket med godbiter og ball, hoppet rundt og forstyrret så godt jeg kunne- Ingen problem, han lå klistret til bakken:)

2 kommentarer:

Lev Livet Lett Lokki sa...

Så flinke dere er!
Artig å følge dere og du har så mye spennende stoff!
Jeg lar meg inspirere og lærer av de beste :)
Lykke til med treningen!
Klem Lokki

Maria sa...

Gøy å lese om treningen deres, veldig motiverende! :)