tirsdag, februar 16, 2010

Hopp over hinder med sitt

Forrige uke var det dekk under marsj som stod på programmet, og vi kom så pass langt at det ikke er lenge før vi kan begynne å sette ting sammen. Denne uken tenkte jeg å begynne på hopp over hinder med sitt.

I går jobbet jeg med hopp fram til musematte og vi snakker full tenning og en enorm intensitet fram over hinderet- gud, det er deilig å ha en hund med mye fart i kroppen!
Begynte også å trene på musematte + sitt, men etter mye dekktrening i forrige uke så var rett og slett ikke sitt kommandoen bra nok. Måtte kjøre noen økter på det først og bare innse at stimuluskontrollen på dekk og sitt ikke er på trinn 5 ennå!

I dag jobbet jeg med tilbake-hoppet, ingen problem å sette han fra på andre siden og kalle han inn over hinderet. Samme fart og intensitet som igår, han nærmest flyr over. Kjører direkte belønning med kong, har ikke lagt på innsitten ennå. Musematte + sitt gikk også bedre i dag, ikke så mange kommando feil og mange bra repetisjoner.

Alt i alt ser jeg at de ikke skal så veldig mye trening til før denne øvelsen er i boks. Føler at vi har mange bra delmomenter til flere øvelser nå og at all grunnferdighetstreningen begynner å gi resultater. Synes lenge at vi stod på stedet hvil og liksom ikke kom noe videre, men nå føler jeg virkelig at ting har løsnet. Kamp er også en drøm å trene, superenkel å belønne og med mye fart og intensitet i kroppen. I tilegg har han heller ingen problem med å holde posisjon eller vente på kommandoer, han kan gå fra full konsentrasjon til eksplosjon. Kan ikke si annet enn at jeg er superfornøyd med treningsutviklingen og gleder meg til fortsettelsen.

Ingen kommentarer: