søndag, oktober 18, 2009

Fri ved foten trening med Kamp


Denne uken har vi jobbet mye med grunnferdigheten "gå og følge etter." Når jeg jobber med denne GF forsterker jeg både for posisjon, holdning og intensitet. Fram til nå har jeg stort sett gått baklengs og Kamp kan følge meg med full kontakt 20-30 m. Jeg belønner mye med kong for å få rett intensitet i øvelsen, jeg vil han skal ha bra "svung" i steget og en energisk holdning. Veien videre blir å introdusere mer forstyrrelser, så dette er en øvelse vi skal jobbe mye med på hundeklubben utover høsten.
I tilegg har jeg også begynt å jobbe med starter fra utgangstilling, fult fokus fra første skritt er viktig. Flyt på og kvalitetsikring av utgangstillingen er også noe vi har trent på i det siste f.eks å kunne fryse i utgangstilling selv om jeg veiver med drakampleiken i høyre hånd.



1 kommentar:

Lena Gunnarsson sa...

Vilken otroligt fin bild på er! Snyggingar!