tirsdag, november 03, 2009

Trening på hundeklubben

Hver tirsdag er det trening på hundeklubben og det er den dagen i uka Kera får seg en skikkelig treningsøkt også. I dag kjørte jeg først en 30 min økt med Kamp. Vi kjørte litt utgangstillinger, dekk i front, følge etter med fokus og bli liggende/sittende/stående. På disse fellestreningene er jeg mest opptatt av at Kamp skal kunne holde fokus over tid og ikke minst leke med bra intensitet selv om det er masse andre hunder tilstede. Dette klarte han fin i dag!

Kera fikk en gjennomkjøring av 3 eliteøvelser. Manekengen baklengskjedet jeg på nytt, mest pga at det er en så pass lang øvelse som jeg synes det er kjedelig å kjøre rett på. Øvelsene er egentlig ferdig, vi kan kjøre den gang på gang uten at den blir dårligere og hun har veldig høy pålitelighet på kommandoene. Jeg har selvfølgelig jobbet grundig med stimuluskontrollen, men mye av sikkerheten i momentene er at hun faktisk kan rekkefølgen.
Vi fikk også kjørt avstandskommanderingen konkurranselikt et par ganger, den er også veldig stabil, men hun har en litt for stor bevegelse framover fra stå til sitt. Tilslutt kjørte vi også en innkalling med stå og dekk rett på som satt som den skulle.
Planen min med Kera bli å få konkurrert en god del til neste år.Øvelsene er så pass bra at hvis vi bare unngår nullene, skal 1. premier være lette å hanke inn:)

Ingen kommentarer: