fredag, juni 05, 2009

Sportrening med Kamp

I dag har Kamp gått sitt første spor! La ut et godbitspor på vel 30 m med en kampleke i enden. Sporet gikk i skogen på fin mosebunn og jeg hadde godbiter i hvert fotspor.
Han tok starten spontant og gikk fint og nøyaktig hele veien. Hadde en liten stopp halvveis hvor han måtte sette seg ned og se seg litt omkring, da bare stod jeg rolig til han selv fant ut at han kunne fortsette. Er veldig fornøyd med hvordan han løste oppgaven og skal se om jeg ikke får lagt et par spor til i løpet av helgen.
Ellers blir det bra med aktivisering og trening hver dag. Vi går flere små lufteturer daglig hvor vi trener på kontakt og innkalling + litt gå fint i bånd. Vi har også jobbet en del med utgangstillingen denne uken og han er så dyktig på kassen, har fine sideforflyttninger og kommer kjapt inntil meg. Han synes det er kjempegøy og blir helt vill når han ser at jeg kommer med kassen!
Innendørs er det ro trening som står på programmet. Når vi sitter i stuen om kvelden vil jeg at begge hundene skal kunne ligge i ro i hver sin hundeseng selv om vi går fram og tilbake. Kera har alltid hvert håpløs på dette, hun er en skikkelig "masekråke" Hun reiser seg for den minste ting og dilter etter oss over alt i håp om at det kanskje dukker opp noe spiselig. Hun vil også helst ligge helt inntil sofaen og bli klappet og kost med hele tiden ( jada, jeg vet at det er jeg som har forsterket denne adferden..;)
Derfor er altså denne ro treningen vel så mye rettet mot henne og faktisk så er Kamp allerede mye mer avbalansert inne enn det hun er! Han går frivillig i sengen sin, får godbiter med varierende frekvens og sovner tilslutt. Kera derimot ligger også på plassen sin, men hun går i treningsmodus, ligger med haken i gulvet og følger meg intenst med øynene. Men tilslutt sovnet faktisk hun også, så nå er det endelig ro og fred i huset!

2 kommentarer:

Kari Anne sa...

Godt å se at andre også har frimerke inne... Håper du får bukt med "stalkingen" hennes nå :-)

Vi har jobbet en del med det, og så lenge jeg ikke går ut i gangen, så går det greit, men sier jeg Gå på Teppet til henne, så går hun rett over i treningsmodus :-)

For en herlig krabat Kamp ser ut til å være! En skikkelig kul kar! :-)

Merete Andersen Huser sa...

Hei, en skikkelig kul kar den lille villmannen! Moro med to... savner at de er tre jeg.. Og må innrømme, jeg LIKER at de dilter etter meg inne, savner det når de ikke gjør det.. nyt og kos!