onsdag, juni 10, 2009

Sportrening med hundene


I dag har begge hundene gått hver sitt spor i skogen.
Til Kamp la jeg ut et ca 100m lang godbitspor på fin mosebunn. Satt han 90 grader på og han tok
sporet spontant og fant rette veien etter litt snusing. Han sporer veldig fint og jobber selvstendig hele veien. Ved sporslutten ser han direkte skuffet ut over at det alt er slutt og snuser rundt for å finne mer. De første sporene vi gikk hadde jeg en leke i slutten, men det var helt uinterresant, han ville bare videre. Dette er så forskjellig fra Kera som i hovedsak sporer for å finne forsterkerne, hun har ikke samme sporsuget som Kamp i det hele tatt.
Med Kera har jeg ikke sporet siden hun ble skadet i poten for snart 2 mnd siden, det har kun vært lydighetstrening siste månedene. I dag fikk hun et kort spor på vel 500m, men med mange spisse vinkler og et sporopptak som lå 20m inn i skogen. Hun jobbet som bare det, fant alle 10 pinnene og imponerte meg stort. Hun gjør det virkelig vanskelig for meg å bestemme om jeg skal satse på Lp eller bruks utover sommeren.....
Uansett er det Kamp som skal få være med til Trondheim i helgen på elitesamlingen. Gleder meg veldig til å begynne med runderingstreningen med ham, det skal bli spennende!

1 kommentar:

Anonym sa...

Kamp høres ut som en helt super valp! Jeg blir nesten litt valpesyk her... ;o)
Håper dere hadde en fin samling i helgen, venter i spenning på referat.