søndag, juli 13, 2008

Enda mer apporteringstrening

Nok en økt med apportering med dirigering i dag, nå er det full fokus på å få denne øvelsen i boks!
Varmet opp med et par utsendinger til kon hvor jeg belønnet direkte med ball i fartsretning. Kjørte så noen dirigeringer fra kon med innkomst som ble belønnet inne hos meg med drakamp med den super gøye Wubba Kongen!
Det var heller ingen problem å kjøre hele øvelsen rett på et par ganger, denne gangen ble det avstandsbelønning i form av godbitskål med kattemat.
Siden alt funket så bra fikk jeg Reidun til å legge ut apportene mens vi ventet i utgangstilling. Men da ble det plutselig veldig mye tull..... Først reagerte hun ikke på min "ut til kon" kommando, så ville hun ikke stoppe ved kon og tilslutt løp hun motsatt av den veien jeg dirigerte- Stønn!!! Først på fjerde forsøk utførte hun øvelsen perfekt.

Vi tok en liten (tenke)pause, baklengskjedet øvelsen på nytt og fikk Reidun til å legge ut apportene igjen. Denne gang satt øvelsen på første forsøk!

Planen framover blir bare å fortsette terpingen, tror det er like før den sitter nå!

Ingen kommentarer: