søndag, oktober 16, 2011

Feltsøk

Siste uken har vi hatt mer eller mindre treningsfri, dvs ingen spor eller lydighetstrening. Men som den treningsnerden jeg er klarer jeg jo ikke å legge all trening til side en hel uke. Derfor har vi bare kjørt noen lette feltsøk økter denne uken.
Trente litt feltsøk i sommer før vi begynte oppkjøringen til konkurransen nå i høst, og syntes da at feltet faktisk mer eller mindre var ferdig..... men innser nå at jeg nok har gått litt for fort fram. Jeg er ikke fornøyd med selve systemet i søket hans, vil egentlig at han skal søke 50 m rett ut fra meg og så tilbake inn igjen. På den måten har jeg kontrollen på hvilke deler av feltet som er gjennomsøkt, i motsetning til å bare la han søke fritt selv. Ser da at han henger seg opp i visse deler av feltet og ikke søker godt nok gjennom andre.
Så nå er vi litt tilbake til scratch og jobber med at han skal søke ut fra meg hele tiden. Kjører korridorer på ca 10 x 50 m med 5 gjenstander. Det som jeg er veldig fornøyd med er innkomstene hans, når han finner gjenstandene er det å hive seg rundt og komme inn i full gallopp :) Så lenge siste leddet i kjeden er så godt etablert, blir det nok ikke noe problem å få inn resten også.

Ingen kommentarer: