torsdag, juli 01, 2010

Serpentiner spor på gress.

De siste kveldene har jeg gått noen knallbra spor med Kamp på gress. Har lagt ut noen 300-400m serpentiner spor med forholdsvis kort liggetid og 3 små gjenstander. Føler jeg får veldig god kontroll på sporingen hans på slikt underlag, lett å se om han er i sporet og hvordan han jobber. Og fy som han gikk i går, gåsehud.......Kan ikke være langt unna nøyaktigheten som kreves i IPO! Har også lagt inn en liten rutine med dekk før start og etter endt belønning, ikke noe problem for en hund med frivillig dekk og stort sporsug:)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei,

Jeg har fulgt med i bloggen din innimellom og er mektig imponert! Har selv en rottweiler som jeg ønsker å bruke mer. Dette er min første brukshund, har også en shcäfer. Jeg lurer bare på om du kan gi noen noen enkle tips til hvordan jeg kan bruke litt av den enorme mengden energi han har. Jeg tenker at det ikke skal være så vanskelig å ha hund, selv om det er snakk om en brukshund.

Marianne sa...

Gå spor!!