onsdag, oktober 07, 2009

Apportering med Kamp

I dag tok jeg meg på tak og fikk gjennomført en god treningsøkt med Kamp. Planen er å få jobbet grundig med apporteringen og fri ved foten fram mot Maria Hagstrøm kurset om 4 uker. Vi har jobbet litt med apporteringen fra før, men i dag var jeg gjennom disse kriteriene
  • ta direkte grep rundt apporten så snart den blir presentert i front
  • holde apporten i fast grep selv om jeg slipper noen sek
  • ta grep rundt apporten selv om drakampleiken er synlig ( kvalitesikring av grepet)
  • løpe noen skritt med apporten i munnen mens jeg beveger meg baklengs
  • plukke opp apporten fra bakken
  • plukke opp fra bakken og avlever i front
  • holde apporten i fast grep mens han sitter i front
  • holde apporten i fast grep sittende i utgangstilling

På hvert av kriteriene kjørte jeg et par økter, 4-6 reps på hver økt hvor jeg variere mellom godbit og drakamp belønning. Jeg legger stor vekt på at grepet skal være fast hele tiden og at jeg skal kunne dra i apporten uten at han slipper. Neste kriterie jeg kommer til å jobbe med er å kunne komme i utgangstilling med apporten, det får vi ta til helgen!

2 kommentarer:

Annika o Vilja sa...

Hejsan!
Roligt att läsa om dig och Kamp...
Att kunna följa syskonen via internet är ju super!!

Ser att han blivit en stor pojke : )

Hoppas du har möjlighet att komma på nästa kennelläger, för det hade varit roligt att träffa er igen!

Lycka till med träningen...
//Annika och Vilja

Lena G sa...

Bra kriterier! Vad långt ni har kommit! Jag är fortfarande på "hålla hårt utan att tugga" med Totte. Så fort det känns säkert ska jag plocka in lite mer av detta du beskriver.