lørdag, mars 29, 2008

Tilbake til gamle synder.........

I dag er det nøyaktig en måned til vi skal på årets første stevne og det er på tide å trappe opp konkurranse treningen. Som den baklengskjede-nerden jeg er startet jeg selvfølgelig med de 2 siste øvelsene.
Luktdiskrimineringen er stabil og sikker, det er sjelden hun plukker feil eller prøvesmaker. Det jeg har jobbet mye med i vinter på denne øvelsen er selve opptaket og grepet, hun er ofte slurvete og holder pinnen kun på ene siden av munnen eller med framtennene. Dette har bedret seg mye innendørs, men i dag da vi tok øvelsen ut og kjørte konkurransemessig var vi tilbake til gamle synder på noen av repetisjonene! Må nok kjøre mer terping utendørs også.

Avstandskommanderingen er også en stabil og sikker øvelse, hun reagere raskt på kommandoene og gjør sjeldent feil. Problemet her er at vi ikke har lært inn stillingsforrandringene korrekt fra starten av. Det å ha låste bakbein er noe vi kun har fokusert på siste året og vi har derfor en lang forsterkningshistorikk på "kompensasjons forrandringer"( bakbeina litt fram på sitten, tilbake på ståen) Selv om vi har fått riktig fine, korrekte bevegelser frivillig så blir det tilbake til gamle synder også på denne øvelsen når vi kjører konkurransemessig. Her trengs også mer mengdetrening, men er usikker på hvor mye tid jeg skal bruke på dette, har jo fått 10 på øvelsen med de "gamle" bevegelsene

Uansett, begge øvelsene er bra nok til å ta med seg ut i konkurranseringen.
I dag kjørte jeg først 3 luktdiskrimineringer konkurransemessig for å sjekke at de var ok. Så var det 4-5 avstandskommanderinger med max avstandsbelønning (kattemat i godbitskål) Tilslutt kjørte jeg luktdiskriminering + avstandskommanderingen sammen tre ganger. Dette så riktig bra ut, var spesielt fornøyd med farten ut til neseprøvene!
I morgen får vi kanskje koble på hoppet også.

Ingen kommentarer: