lørdag, mars 01, 2008

Ruta og manekengen.

I dag hadde jeg en sjelden fri -lørdag, deilig å bare gå på kafe og shoppe litt på formiddagen. Måtte selvfølgelig benytte annledningen til å trene litt også.
Er lenge siden jeg har jobbet med ruta, og det merkes! Ingen problem med farten inn i ruta og dekk på target, men da jeg fjernet musematten ble det litt tull. Måtte gå tilbake til å jobbe litt på nært hold og være nøye med å forsterke det å bevege seg rett gjennom ruta. Får ta et par økter til med dette til uken, så regner jeg med at det sitter igjen.

Baklengskjedet også hele manekengen og den så bra ut. Raske og presise stå, sitt og dekk momenter og heller ikke noe problem med at hun ble for ivrig mot slutten. Vi har terpet en del på det siste delmomentet, hun må holde posisjonen ved foten og ikke tjuvstarte på holdten. Problemet har jo vært at jeg ikke har holdt på kriteriene mine mot slutten av øvelsen, vanskelig for meg å være "streng" og feile henne når hun har gjort hele øvelsen perfekt fram til siste runding rundt kjeglen. Men lar man først sånt passere så har man nettopp forsterket denne testingen og det kan vi jo ikke ha noe av:)
God helg til alle!

2 kommentarer:

Elin sa...

hehe, festlig innlegg om shaping!:o) Jeg tror at man må trene seg selv også på å bli flinke på shaping... Men det uansett utrolig gøy!:o)

Marianne sa...

Det var nok satt litt på spissen :) Vi kommer nok ikke til å gi oss helt med shaping ennå, jeg kan jo ikke fordra å ikke være god til noe.....:o)