tirsdag, august 16, 2011

Spor på grus og innganger på bane

Årets høydepunkt, Sølen samlingen for alle Canis instruktørene, er nå vel overstått. Som vanlig er jeg full av motivasjon til videre trening og ikke minst konkurrering. Nå blir det å satse videre mot opprykk til B spor i løpet av høsten. Sporet burde ikke by på noe problem, men har litt småplukk som mangler på lydigheten. Til neste vår blir det å jobbe fram mot A spor i tilegg til å få ferdselsprøven i boks.....har et par andre lure ting jeg har lyst å forsøke meg på ;)

Denne uken er det engasjement og innganger på banen som har hovedfokus (jada, vi har jo vært på kurs med Maria) Trener 2-3 forskjellige steder hver dag og jobber kun med å kunne gå direkte inn på banen og starte opp treningen med fullt engasjement fra første sekund.

I sportreningen forsøker jeg stadig å utfordre og utvikle Kamps sporingsadferd. Denne uken er det sporing på grus/sand. Siden vi stort sett har holdt oss i skogen og på gress, er dette et underlag Kamp ikke har så mye erfaring med. Veldig gøy å se hvor mye han må konsentrere seg for å komme nøyaktig gjennom sporet. Neste uke står det stein/fjell på programmet, der er han helt ut på viddene.....ikke sant, Cecilie ;)





2 kommentarer:

Lise sa...

Hei, kan du si noe om hvordan du trener på inngang på bane med full innsats fra første sek.? Vi bruker altfor lang tid på å få opp tempoet på banen.

Marianne sa...

Hei :)I begynnelsen belønner jeg direkte i det vi har entret banen( bare et par skritt inn) gradvis må han jobbe lenger før han får belønningen. Vi snakker selvsagt knall belønning i form av kampleke el Hvis han mister fokus eller faller av, går jeg av banen, tar en liten timeout før vi forsøker igjen.